Tuktuks en tempels - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Tuktuks en tempels - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Tuktuks en tempels

Door: Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

14 Juli 2014 | Thailand, Koh Tao

Nog voor de Coentunnel vroeg Melle: zijn we al in Thailand? Dat dit erg ver weg is en dat het nog een paar dagen zal duren voordat we daar zullen arriveren dat is lastig uitleggen aan een drie jarige. Na een korte vlucht komen we aan in Helsinki. Het is 's avonds laat als we bij ons hotel aankomen. De volgende dag stappen we, na een uitgebreid ontbijt, op de fiets om de stad te verkennen. Het is schitterend weer en er is een relaxte sfeer in de stad. 's Avonds blijven we lang op om het voetbal te kijken. Het is in Finland een uur later dus na de verlenging en de penalties is het al midden in de nacht.

De volgende dag vliegen we door naar Bangkok. Overdag hebben we een relaxte dag en 's nachts vliegen we. Een nachtvlucht leek ideaal. Je gaat slapen en als je wakker wordt dan ben je op de plaats van bestemming. De praktijk wees iets anders uit, namelijk nauwelijks slapen op een beetje dommelen na. We hadden een prima vlucht en de tien uren vlogen letterlijk en figuurlijk voorbij, maar we kwamen niet uitgerust aan.

Met de metro en de taxi gaan we naar het hotel. In Bangkok is het bloedheet, maar gelukkig hebben we een hotel met zwembad. We hebben rustig aan gedaan en zijn op tijd naar bed gegaan. Alle vier zijn we vroeg in slaap gevallen totdat... het feest in volle hevigheid losbarste op de Kohsanroad. We waren al gewaarschuwd (very noisy), maar we hadden een familiekamer geboekt en die zouden we krijgen ook... Het hotel was prachtig en de kamers ook, maar na twee nachtelijke uitstapjes (eerst met Femke en daarna met Melle) waren we blij dat de muziek om 3 uur 's nachts minder werd. Voor het ontbijt waren we te laat en met hangende pootjes zijn we terug gegaan naar de receptie voor twee rustigere kamers. Overdag zijn we met de tuktuk en later met de taxi de stad in gegaan. We hebben tempels gezien, de grote sleeping budha en Chinatown.

De volgende dag zijn we met de taxi naar Ayuthaya gegaan. Daar zijn prachtige oude ruines en 's avonds is het net een sprookje. Met moeite wisten we de kinderen uit het zwembad te krijgen voor een boottochtje langs prachtige tempels. De kids vinden de oude tempels ook prachtig, zo komen we bijna te laat aan bij de boot omdat wij nog aan het spelen waren in de oude tempels. 's Nachts hebben we voetbal gekeken en de volgende dag zijn we op de fiets langs de tempels gefietst. En natuurlijk hebben we gezwommen. Het is hier heet (circa 30-35 graden) en bewolkt met af en toe een (flinke) bui. 's Avonds koelt het nauwelijks af. Melle gaat 's avonds op tijd naar bed en Femke en ik stappen in een tuktuk om de tempels in het donker te bewonderen. Als Femke en ik bij een prachtige tempel staan, zou dit volgens Femke wel het huis van Katty Perry kunnen zijn... Na een drankje belanden we op tijd in bed, maar nog steeds uit het ritme door het tijdsverschil (5 uren later), de nachtvlucht, de hitte, de Kohsanroad en het voetbal.

We besluiten om af te reizen naar het zuiden en nemen een taxi van Ayuthaya naar Hua Hin. Een rit van ruim vier uren. Hua Hin heeft schitterend strand en dit smaakt naar meer. Nu pas krijgen we echt vakantiegevoel. We eten 's avonds aan een schitterende plek aan zee. Het eten in Thailand is fantastisch! Melle mist de limonade, maar gelukkig kunnen we bij de 7 eleven pakjes drinken en pampers kopen voor een habbekrats. Vanaf Hua Hin is het niet zo ver naar Koh Tao. Het plan om met een nachttrein naar het zuiden te reizen zien we niet meer zo zitten omdat we nog geen fatsoenlijke nacht hebben gehad. Terwijl Jeroen de bus en de boot voor de volgende dag probeert te regelen, stapt Tjally met beide kinderen onder de douche. Er zit een giga kakkerlak in de douche, maar zolang de kinderen die niet zien is er niets aan de hand. De douche is klein en het warm water doet het niet. De kinderen vinden een 'koude' douche maar niets en lopen te jammeren. Totdat ze de kakkerlak ontdekken en beide beginnen te gillen en de douche uit rennen. Waar is Jeroen nu? Verdwaald... Later is de kakkerlak verdwenen en gaan we schoon naar bed. Als Femke 's nacht moet plassen wordt de douche eerst grondig geinspecteerd, maar er is geen kakkerlak te zien. Maar Femke zit hem natuurlijk meteen. Midden in de nacht alle vier op kakkerlak jacht. Vanaf nu inspecteert Femke de douches of ze kakkerlak proof zijn.

Met de bus en de boot zijn we naar Koh Tao gereisd waar we ons nu bevinden. We zitten hier in een paradijs met een kamer aan zee (vijf meter vanaf ons balkon begint het strand). Femke heeft een vriendje en de sfeer is hier super. De kids vermaken zich geweldig in de ondiepe baai. En de nachten? Die zijn weer goed. We zitten in het vakantieritme.

Veel liefs van de globe(tr)otters

• 14 Juli 2014 - 07:50

Joke:

Nou, maar goed dat we niet alles vooraf weten. Maar jullie slaan je er dan ook wel weer doorheen! Het is toch wel een avontuur om dit met de kindjes te gaan doen, maar volgens mij vinden die het ook wel mooi. Fijn dat alles nu goed gaat en dat jullie zoveel zien en doen.
    Nog veel plezier, we denken aan jullie. Dikke tut voor jullie allemaal en de groetjes van heit en mem

• 14 Juli 2014 - 08:26

Wiesje Bruinsma:

Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Groetjes Wiesje

• 14 Juli 2014 - 08:35

Olga:

Een groot avontuur.... en het genieten kan nu beginnen! Koh Tao is prachtig. Kan je super snorkelen en duiken ook. Heel veel plezier! Liefs van ons allemaal

• 15 Juli 2014 - 15:30

Tineke:

Hé wereldreizigers!!
    Wat stoer zeg dat jullie dit ondernemen. Erg leuk om te lezen ook. Groetjes Tineke

• 16 Juli 2014 - 09:09

Mattie:

Leuk om te lezen dat het goed gaat. Nog heel veel plezier.

• 20 Juli 2014 - 14:17

Inge:

Wat superleuk! Ik begrijp Femke volledig met haar uitgebreide inspectie! Fijne reis nog verder! Liefs, Inge

• 22 Juli 2014 - 13:22

Linda:

Wat leuk om te lezen! En fijn dat jullie nu lekker in het vakantieritme zitten. Geniet ervan!
    Liefs

• 23 Juli 2014 - 12:58

Wijtse:

Mooi avontuur, laatste zin vasthouden "we zitten in het vakantieritme"

• 23 Juli 2014 - 12:58

Wijtse:

Mooi avontuur, laatste zin vasthouden "we zitten in het vakantieritme"