De toegift! - Reisverslag uit Delhi, India van Tjally Otter - WaarBenJij.nu De toegift! - Reisverslag uit Delhi, India van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

De toegift!

Door: Jeroen en Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

02 Maart 2007 | India, Delhi

Hallo allemaal,

Als alles volgens planning was verlopen dan waren we op dit moment weer thuis geweest, maar...

De laatste dag in Kathmandu hebben we rustig aangedaan en nog een beetje geshopt. Op het vliegveld aangekomen begon de stress, we moesten vier keer door de security, de tassen moesten tot twee keer aan toe leeg en we moesten spullen afgeven. De wachtrijen waren enorm lang en we waren nog maar net op tijd in het vliegtuig. De vlucht was vertraagd vertrokken en we hadden veel last van turbulentie. De landing was onstuimig, we gingen met een te hoge snelheid op de landingsbaan af, maar kwamen al met al veilig aan in Delhi.

Het vliegveld was verre van comfortabel, weer lang wachten voor de douane en we moesten nog uren wachten voor onze vlucht die 's nachts zou vertrekken naar huis. We zijn Delhi toch nog maar even ingegaan en het was leuk om nog een paar uren in India door te brengen (het eten, het straatleven, de shops, de tuktuks en de koeien niet te vergeten). We zijn op tijd weer teruggegaan naar het vliegveld en daar kregen we een aanbod.

De vlucht was overgeboekt waardoor er mensen in Delhi moesten achterblijven. Hier stond tegenover dat er een overnachting geregeld zou worden en 24 uur later vertrekken en... een voucher van 800 euro per persoon van Alitalia! Hier hoefden we niet heel lang over na te denken, maar we moesten nog wel even wachten of het nodig was. Uiteindelijk werden een paar mensen die ook stonden te wachten nog op de vlucht gezet en wij bleven met nog een paar achter om naar een hotel te worden gebracht. We werden naar een superdeluxe vijfsterren hotel gebracht met alles er op en eraan. Ongelofelijk, nog nooit in zo'n luxe hotel verbleven en de contrasten zijn niet te beschrijven. Het ene moment voel je je schuldig met hoe goed we het hebben en het andere moment voel je je ongemakkelijk doordat je in backpackerskleren zit te eten tussen mensen in dure pakken. We hebben geen spijt van onze keuze om op het aanbod in te gaan en werden vanmorgen met een big smile wakker. De buffetten zijn fantastisch met zoveel keuze en het zwembad ook. Vandaag een hele relaxte dag gehad en de vakantie in stijl afgesloten.

Hopelijk tot morgen (wie weet krijgen we nog zo'n aanbod...)

Liefs,
Jeroen en Tjally

• 02 Maart 2007 - 12:07

Tsjikke:

Wat een heerlijke afsluiter zeg!

tot snel!

Tsjikke

• 02 Maart 2007 - 15:36

Laurien:

Ja zeg, hebben jullie dat weer! Mazzelaars! Toch niet te geloven, zo word je al reizend rijk, haha! Ik zou die tickets mooi op marktplaats zetten voor 600 euri per stuk! Lachen zeg...
    Zijn jullie nu morgen terug? Dan snel wat afspreken, wil ik alles horen!
    Groetjes

• 03 Maart 2007 - 11:09

Marloes:

Geweldig om op die manier jullie vakantie af te kunnen sluiten!! Hoop jullie snel te zien en dan alle verhalen in geuren en kleuren te horen. Dikke kus van ons alle drie! Marloes, Nicky en Kaylin

• 04 Maart 2007 - 21:20

JK:

Hoi Jeroen en Tjally,
    Wat een avonturen allemaal.Erg leuk om te lezen!