Witte broodsweken op Isla Margarita - Reisverslag uit Playa El Agua, Venezuela van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Witte broodsweken op Isla Margarita - Reisverslag uit Playa El Agua, Venezuela van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Witte broodsweken op Isla Margarita

Door: Jeroen en Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

09 Februari 2008 | Venezuela, Playa El Agua

Beste allemaal,

Maandag zijn we vertrokken richting Venezuela. Het kon natuurlijk niet anders dan dat het niet geheel volgens plan zou verlopen. Dit in tegenstelling tot onze bruiloft die helemaal perfect was en helemaal zoals we dat gedroomd hadden. Maar dit hadden we niet zelf in de hand en we konden wanwege het slechte weer in Rome niet op tijd vertrekken vanaf Schiphol. Hierdoor hadden we 1,5 uur vertraging en dit betekende dat we onze aansluitende vlucht naar Caracas hebben gemist. Alitalia wist precies wat we nodig hadden... een luxe overnachting in het Hilton hotel. Bedankt Alitalia! We niet de energie om Rome in te gaan maar we hebben nog vouchers van Alitalia dus wie weet de volgende keer.

De volgende vroege ochtend vertrokken we via Milaan naar Caracas. In Milaan wederom vertraging... Na een lange vlucht aangekomen in Caracas en daar was de temperatuur behoorlijk aangenaam. We zijn direct doorgevlogen naar Isla Margarita waar we na ongeveer 20 uren reizen zijn aangekomen. We hebben ons met een taxi laten afzetten in Porlamar, de grootste plaats van het eiland. Hier was de laatste dag van het carnaval aan de gang. Het taalprobleem bleek meteen al aanwezig te zijn bij het vinden van een taxi en hotel, prijzen, etc. Tussen de praalwagens door liepen wij met onze backpacks. Na een tijd zoeken een hotel gevonden die wel een kamer vrij had en vrijwel meteen in slaap gevallen ondanks alle herrie van het carnaval. Hoewel het op dit eiland 360 dagen per jaar mooi weer schijnt te zijn werden we verrast door een flinke wolkbreuk. Gelukkig klaart het hier vrij snel weer op en de temperaturen blijven aangenaam (circa 30 graden met een heerlijke bries, sorry).

Met de bus zijn we doorgereisd naar Playa del Agua en hebben daar een super hotel gevonden. Inmiddels verblijven we hier alweer een aantal dagen en hebben vele uren geslapen, veel boeken gelezen, lekker op het strand gelegen en het eiland verkend door middel van een jeepsafari. Waarschijnlijk gaan we over een paar dagen richting vaste land.

Adios!
Jeroen & Tjally (Otter)

• 10 Februari 2008 - 10:36

Gert:

Hallo lieve Tjally en Jeroen,

Ik lees het al, genieten dus. Nog veel plezier en geniet van elk moment.

Groet

• 11 Februari 2008 - 06:07

Mem:

Welnu, we gaan jullie volgen hoor. Verder waren we al op de hoogte van jullie reis dus het komt helemaal goed met jullie honyemoon. Veel plezier van heit en mem

• 11 Februari 2008 - 13:58

Gerritjuh:

Namens mij ook heel veel plezier!

Dikke kus, jullie broertje...

• 13 Februari 2008 - 10:09

Schone Familie:

jullie huwelijk was inderdaad een perfecte dag! en in het bijzonder voor mij: echt de hele dag heb ik me de stralende moeder van...gevoeld. Super!!!!en dan nu de honeymoon: geniet van alles; elkaar, de reis de mensen, het weer en van alles wat er op je weg komt. We reizen met jullie mee. Liefs