Magnefiek Nepal! - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Magnefiek Nepal! - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Magnefiek Nepal!

Door: Jeroen en Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

22 Februari 2007 | Nepal, Sauraha

Beste allemaal,

Na Agra heeft onze chauffeur ons afgezet in een klein plaatsje 40 kilometer verderop. Daar hebben we afscheid van hem genomen (volgens ons was hij wel tevreden over zijn fooi). Omdat we nog een paar uren op de trein moesten wachten wilden we graag wat eten. In dit plaatsje sprak echt niemand Engels en kwam het over alsof ze nog nooit een toerist gezien hadden en moesten we met handen en voeten eten bestellen. De muizen liepen door het restaurant maar dit was het beste wat we konden vinden.

De nachttrein was prima, maar ook hier liepen muizen rond. We hadden ons bijna verslapen toen we aankwamen maar gelukkig was Jeroen nog net op tijd wakker. Varanasi was erg indrukwekkend. Dit is de heiligste plaats van India en heel veel mensen komen hier naar de rivier de Ganges voor een heilig bad of een lijkverbranding. We hebben ons ogen weer uitgekeken. Op een stukje van 50 meter zag je mensen zich wassen, daarnaast werd een hond gewassen, daarnaast werden 3 lijken verbrand en een klein stukje verderop werd de was gedaan en nog een klein stukje verderop werden buffels gewassen. We hebben de lijkverbrandingen en de ceremonies een hele tijd zitten aanschouwen. Het is vreselijk arm en vies maar o zo indrukwekkend.

Vanuit Varanasi zijn we naar Nepal vertrokken. Met een oude bus en hele harde stoelen zijn we de hele dag onderweg geweest. We realiseerden ons heel erg goed dat we er toch goed aan hebben gedaan in India zoveel te reizen met chauffeur omdat we met lokaal vervoer nooit zoveel hadden kunnen zien en dit enorm veel tijd kost. 's Avonds zijn we de grens gepaseerd en hebben we besloten om in een guesthouse te overnachten en de volgende dag verder te reizen. Echter, 's ochtends vroeg werd al gauw duidelijk dat er die dag geen enkele bus reed vanwege een uitspraak van de koning werd er in het hele land gestaakt. We zaten dus vast in een klein plaatsje bij de grens. Op een gegeven ogenblik hebben we ons er bij neergelegd en hebben een relaxte dag gehad. Lekker zonnebaden op het dakterras en genieten van de rust (geen auto's, geen getoeter, geen vrachtwagens, alleen maar fietsen en riksja's). Gelukkig konden we gister wel weer verder en zijn we naar Chitwan national park gegaan.

's Middags hebben we een fiets gehuurd. Het is hier zo relaxt, een heel verschil met India, we zitten in een geweldige lodge voor nog geen 2 euro per nacht! We hebben een bezoek gebracht aan het Elephant Breeding Centre en we hadden mazzel want de jonge olifanten met hun moeders kwamen net weer binnen. Hier worden de olifanten gefokt en opgeleid tot werkolifanten. Een olifantje was een beetje ondeugend en klom steeds over het hek, we konden ermee spelen en voeren, zo ontzettend leuk!

Gisteravond lekker gegeten, nadat we ziek zijn geweest waren we het Indische eten zat en zijn erg blij met een nieuwe keuken. Er stond zelfs een steak op de kaart! Vanochtend voor de zoveelste keer weer om zes uur op voor een olifantensafari door de jungle. Dit was super! Over smalle hobbelige paadjes, door het water. En we hadden geluk, we hebben herten, apen en een neushoorn met jong gezien. Helemaal geweldig, de dieren waren helemaal niet bang en we konden op een paar meter afstand komen. Van 11 tot 12 worden de olifanten gewassen in de rivier, dit moesten we natuurlijk aanschouwen. We zaten net vol bewondering naar een olifant te kijken die het water inging dat we niet eens in de gaten hadden dat er op nog geen meter afstand vanaf waar we zaten een olifant het water in ging. Hij stopte en we mochten er bij op! Dit keer de kans niet laten liggen en op de olifant het water in. Dit was briljant! Hij ging zichzelf (en daarmee ook Tjally) douchen met zijn slurf, hij kon liggen, rollen, duiken, helemaal onder water. Wat een belevenis! Magnefiek!

En alsof dat allemaal nog niet genoeg is slapen we vannacht in de jungle! We gaan zo op de motor naar een plek in de jungle en we slapen als het goed is met z'n tweeen in een toren. Er gaan nog twee gidsen en we gaan door de jungle lopen. We hebben verhalen gelezen van mensen die tijdens een jungle walk zijn aangevallen door een tijger. We hopen dat dit niet ons laatste bericht is, maar waarschijnlijk is de kans om aangevallen te worden door een tijger groter dan dat we de hoofdprijs in de staatsloterij winnen.

Veel liefs uit Nepal!

ps morgen proberen we nieuwe foto's te plaatsen blijf kijken dus

• 22 Februari 2007 - 10:14

Mem:

Aangevallen worden door een koe of aangevallen worden door een tijger? Moeten we ons zorgen gaan maken?Jullie beleven wel gigantisch veel zeg maar doe voorzichtig he? groetjes van heit en mem en poot van Axel.

• 22 Februari 2007 - 10:34

Tsjikke:

dit ziet er allemaal weer fantastisch uit, wat een avontuur!!
    gaaf hoor, ben benieuwd naar de nieuwe foto s.

groetjes Tsjikke

• 22 Februari 2007 - 14:19

Marloes:

heb via olga jullie site door gekregen. Heel leuk om te delen in jullie avonturen daar in het verre India en Nepal! Heel veel plezier nog, doe voorzichtig daar in de jungle en ik hou jullie reisdagboek vanaf nu nauwlettend in de gaten. Dikke kus, ook van Nicky en Kaylin

• 23 Februari 2007 - 15:59

Mem:

mooie foto's hoor, prachtig

• 25 Februari 2007 - 13:39

Tiny:

Gisteren je vader en moeder bezocht. Het gaat ook goed met hen.Geweldig dat jullie dit doen. Deze ervaring neemt niemand je nog af. Tjally, net als het vorige reisverslag zeg ik weer "je schrijft leuk". Blijf genieten!Groetjes ook van Jan, Tiny

• 25 Februari 2007 - 16:19

Stevie & Harm:

Hai guy's. Hoe bevalt het; de verhalen en de foto's laten een spannende en mooie tijd zien. Volgens mij hebben jullie het naar je zin. We wensen jullie veel plezier en tot veilig in Nederland

• 25 Februari 2007 - 21:55

Flo Ha Bo Mo Nilus:

Wooow vakantie en foto's in ééén wooord skitterend.
    Dikke tût en genietse nog

• 26 Februari 2007 - 06:31

Harm:

Dag luitjes,

Gisteren ventjes gekeken bij Marloes. Nu wat uitgebreider naar jullie reisverhalen en foto's gekeken. Mooi joh. Wat een mooi land en wat een belevenis. Ik hoop dat jullie nog fijne dagen hebben. Ik laat nog wel van me horen voordat jullie weer naar Nederland gaan. Alles hier is goed.

Groetjes ook van Stevie

• 26 Februari 2007 - 11:17

Ivo:

Super super super! Heerlijk om jullie foto's en berichten te lezen! Geniet nog even lekker, hier in Nederland mis je niets!!! Knuffels, Ivo

• 27 Februari 2007 - 18:24

Francis En Ingrid:

Hey,

Wat een ervaringen zeg....leuk om te lezen en te zien.

Groetjes uit een regenachtig Friesland...

Frs en Ing.