Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Jeroen en Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

03 Mei 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

We zijn al bijna een week onderweg en de dagen vliegen voorbij. Vorige week donderdag ben ik met de kinderen en mijn ouders vertrokken naar Schiphol. Jeroen is al in Amerika, hij heeft twee weken vakantie gevierd met drie vrienden. We hebben in een hotel geslapen op Schiphol en ’s ochtends vroeg ingecheckt. Om tien uur stegen we op en na bijna elf uren vliegen kwamen we aan in Los Angeles. We hebben een prima vlucht gehad en de kinderen hebben zich goed gedragen.

Jeroen stond ons met de camper op te wachten op het vliegveld. We waren erg blij om elkaar weer te zien. Voor de eerste nacht hadden we een hotel geboekt en daar hebben we de eerste nacht doorgebracht samen met mijn ouders. Het weer is fantastisch en het is onvoorstelbaar hoe goed de kinderen zich aanpassen aan het tijdsverschil.

De volgende dag hebben we afscheid genomen van mijn ouders. Die hebben een auto gehuurd en gaan een andere kant op. Wij zijn met de camper vertrokken naar Malibu. De camper is erg groot. Om in te verblijven is het luxe, maar om in een drukke stad te rijden is het even wennen en lastig om spontaan even ergens te stoppen. In Malibu zijn we lekker naar het strand geweest, al kon Melle papa’s schoot meer waarderen dan al het zand.

De volgende dag zijn we verder gegaan naar Puddingstone lake. Hier hebben we een luie dag gehad en de middag aan het meer doorgebracht. Daarna werd het tijd om de nationale parken te verkennen. Het eerste park dat we bezocht hebben was Joshua Tree. Een park met speciale bomen en stenen en rotsen. Je moet het gezien hebben om het te kunnen waarderen. In het park kan je kamperen. Dit is leuk, maar er zijn helemaal geen voorzieningen. Nadat we de camper gekeerd hadden zei ik dat ik wel een stukje ging lopen naar de plek waar we de camper zouden neerzetten. Vervolgens stond ik bijna op een slang. Die lag midden op de weg. Jeroen vond dit erg grappig, want die zag het aankomen en waarschuwde me. Ik vond dit minder grappig en ben de camper snel ingesprongen en durfde er het eerste half uur niet meer uit. Daar zaten we dan. In de middle of nowhere. In een woestijn met slangen en twee kleine kinderen. Was dit wel zo’n goed idee? Wie wilde dit eigenlijk? Na een halfuur heb ik m’n slippers omgeruild voor schoenen en hebben we gewandeld en geklommen op de rotsen. Allebei een kind op de rug. Femke is druk op zoek naar slangen want die vind het wel spannend. Ik ben op mijn hoede, maar het avontuur wint het van mijn angst.

De volgende morgen weer een prachtige wandeling gemaakt en doorgereden naar Mojave. Hier hebben we weer een nacht geslapen in een national park. Het is erg rustig en basic, maar de camper is super de luxe en de koelkast goed gevuld. En de avonden zijn heerlijk onder de sterren met een fles lekkere wijn uit California.

Inmiddels zijn we in Las Vegas aangekomen. We staan met de camper in hartje Las Vegas, op loopafstand van the Strip. We kijken ons ogen uit met alle geluiden en lichtjes. Het ene casino is nog groter dan het andere. Over de top en overweldigend. Op de camping is een zwembad, dus de kinderen kunnen ook hun lol op en lekker afkoelen want het is hier lekker warm. Verder kijken ze hun ogen uit. Melle vindt vooral de helikopters die hier om de paar minuten overvliegen fantastisch en Femke is vooral onder de indruk van de palmbomen. We blijven hier nog een nachtje en gaan dan verder richting Grand Canyon.

• 03 Mei 2012 - 19:00

Tsjikke:

Gaaf om over jullie avonturen te lezen Tjal! En wat super dat de kids het zo goed doen.

Geniet ervan!
    Liefs Tsjikke

• 03 Mei 2012 - 19:51

Marloes/Nicky/Kaylin:

Leuk om al jullie avonturen te lezen en wat fijn dat het ook met de kinderen zo goed gaat!! Geniet er van!

Liefs van Marloes, Nicky en Kaylin

• 03 Mei 2012 - 20:39

Tineke:

Wat leuk om te lezen! Wow
    En ook hoe jullie de kinderen meeslepen op avontuur, respect hoor!
    Fijn dat de camper luxe biedt want dat is wel fijn met die 2 mini monstertjes...
    Jeroen zal alles nu wel op een heel andere manier zien dan toen met de jongens! Heel veel plezier en ik zou zeggen: blijf schrijven! Erg leuk om jullie zo te volgen. Doei doei groetjes Tineke (JK heeft nu nachtdienst) we gaan morgen een weekend weg met de boot, zullen warme kleren meenemen want het wordt hier overdag 9 en 's nachts 4 graden brrrr. Dus geniet daar!!!!

• 07 Mei 2012 - 07:17

Christien :

Hoi Tjallie en fam.

Wat een geweldige reis. Leuk om te lezen wat jullie beleven.
    Veel plezier nog. Gr. Christien

• 07 Mei 2012 - 20:22

Olga:

Gelukkig hoorde ik van Marloes en mama dat jullie toch een reisverslag bijhielden, want volgens mijn lieve broer zou die dat niet doen ha ha. Goed om even te horen en lezen hoe het jullie vergaat. Erg spannend die avonturen aan de andere kant van de wereld met de kids. Enjoy!!! And take care!!

Liefs Olga en Rick