Home sweet home - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Jeroen en Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

19 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

In Pismo Beach hebben we nog een heerlijke dag gehad. Er was een verwarmd zwembad en de camping lag aan het strand. Vanaf Pismo Beach hebben we de Pacific Highway 1 genomen. Een prachtige route langs de westkust. Door de bergen en met schitterend uitzicht over de kust. Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan Hearst Castle. Een rijke Amerikaan, William Hearst, heeft van 1920 tot in de veertiger jaren zijn droom gebouwd: een huis waarin alle kastelen en paleizen in alle stijlen werden weerspiegeld. Hiervoor heeft hij tegels, plafonds, houten vloeren, meubels, etc, etc. uit o.a. Europa en Egypte gebruikt. In zijn kasteel heeft hij veel rijke, invloedrijke en beroemde mensen ontvangen. We hebben een kijkje genomen in het kasteel en met name de zwembaden, een buiten en een binnen, waren erg indrukwekkend. Het kasteel en de tuinen waren ook schitterend. Het bezoekje was de moeite waard.

Na een paar mijl rijden werd het wachten van de kinderen beloond met het uitzicht op een zeeleeuwen kolonie. Hier had Femke zich erg op verheugd. Maar stiekem vonden Femke en Melle de vele eekhoorntjes leuker dan de honderden zeeleeuwen die op het strand lagen. De eekhoorntjes waren niet schuw en de kinderen schaterden het uit.

Door de vele stops kwamen we pas laat aan in Monterey. Hier hebben we een geweldige camping gevonden. Een state campground in de stad en in het bos met voor de kinderen een geweldige beloning voor urenlang in de camper namelijk een grote speeltuin. ’s Avonds kregen we hout aangeboden van onze buurvrouw en hebben we lekker bij het kampvuur gezeten met de buurvrouw en een fles wijn.

Vanuit Monterey hebben we een lange rit gemaakt naar Yosemite, een nationaal park. We zijn vlak voor Yosemite gestopt bij een camping met een zwembad. Het weer was geweldig en we hebben een ontspannen middag gehad. De volgende ochtend waren we voor ons doen vroeg op pad om de laatste kilometers naar het park af te leggen. Het park was schitterend. Groen, bergen, watervallen en de grootste bomen ter wereld. We zijn de hele dag met de camper en de bus op pad geweest in het park en hebben lekker gewandeld. Voor de nachts hadden we een camping in het park weten te reserveren en hier hebben we een heerlijke avond gehad, wederom bij het kampvuur.

De volgende dag zijn we naar ons eindbestemming San Francisco gereden. Hier hebben we een nacht op een camping gestaan. Femke en ik zijn het centrum van San Francisco ingegaan en hebben onder andere een bezoekje aan Fisherman’s warf gebracht. Erg leuk vooral vanwege de draaimolen en de zeeleeuwen. Vervolgens zijn we hopeloos verdwaald en konden we de opstapplaats naar de shuttlebus niet meer terugvinden. Uren later dan gepland kwamen we weer bij de camper aan. Jeroen had inmiddels de koffers gepakt zodat we de volgende dag de camper konden inleveren.

De laatste twee nachten hebben we in een hotel in San Francisco doorgebracht. Het was vrij koud in San Francisco zodat we konden afkicken van het mooie weer en weer konden wennen aan de Nederlandse temperaturen (hoewel die nu eindelijk best goed zijn). We hebben leuke dagen gehad en hebben met een hop on hop off bus de stad verkend.

Donderdag zijn we teruggevlogen naar Nederland waar we vrijdag na een prima vlucht weer veilig zijn geland. We kijken terug op een fantastische reis. We hebben gezien wat we wilden zien en gedaan wat we wilden doen. Het weer was geweldig en het land de moeite waard. Door de grote en luxe camper hebben we super de luxe gekampeerd en veel kunnen zien. De kinderen hebben het geweldig gedaan. Echt onvoorstelbaar. Ook hoe ze het ritme in Nederland weer oppakken. Amerika was een mooie en kindvriendelijke bestemming. De uitgestrekte wegen, de mega grote supermarkten, de geweldige en goed georganiseerde natuurparken, de leuke steden en het over de top Las Vegas, het shoppingparadijs en de mooie stranden zullen we niet snel vergeten.

Leuk dat jullie onze belevenissen hebben gevolgd en bedankt voor de reacties en mailtjes!

Liefs,
Jeroen, Femke, Melle & Tjally

• 20 Mei 2012 - 05:52

Marloes/Nicky/Kaylin:

Fijn dat jullie zo hebben genoten! Welkom terug en tot snel!

Liefs van Marloes, Nicky en Kaylin

• 08 Juli 2012 - 13:11