Terug naar de kust - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: Jeroen en Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

10 Mei 2012 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Las Vegas was fantastisch! We kwamen ogen tekort. Het was overweldigend met hele luxe hotels en casino’s. Je kan overal zo naar binnenlopen. In het ene hotel waan je je in Venetië, in het volgende hotel in Egypte, dan weer in New York. Over de top, maar erg leuk om te zien. Sommige hotels zijn onderling verbonden met trams, in een hotel hadden ze dolfijnen, in een hotel waan je je bijna echt in Italië. Je kan er met een gondel varen en er zijn grote en luxe winkelstraten in sommige hotels. Erg gaaf allemaal om te zien en te beleven. We hebben weinig gegokt. De kinderen mogen overal mee naar binnen, maar zodra ze naar een knopje wijzen, staat er iemand naast je omdat je onder de 21 niet mag gokken. Maar het kijken alleen al in de mega grote casino’s was een feest.

Nadat we Las Vegas achter ons hebben gelaten zijn we vertrokken naar het National Park Zion. Dit was een verademing. In de woestijn eindelijk weer wat water en wat groen. We konden helaas niet meer in het park kamperen, maar wel net daarbuiten. Aan een riviertje. In de parken is het erg goed geregeld. Er rijden bussen door het park en in het visitor center kan je kaartjes krijgen met de routes van wandelingen die je kan maken. We hebben twee wandelingen gemaakt en toen was het ook wel weer welletjes. Met allebei een kind op de rug en dan ook nog wat klimmen is een easy walk toch nog best pittig.

Daarna hadden we ons reis willen vervolgen naar Bryce Canyon, maar Femke kreeg blaasontsteking. Dit was erg vervelend want ze wilde helemaal niet meer plassen. Alleen ‘s nachts, tijdens het slapen, plaste ze gelukkig nog wel. Vervolgens wilde ze ook niet meer drinken, want van drinken moet je plassen… Dan is het lastig om een driejarige eigenwijze kleuter aan het verstand te brengen dat ze toch moet drinken en moet plassen. Omdat het alsmaar erger werd, zijn we naar een kliniek gegaan. Dit heeft de hele middag geduurd, want de dokter wilde een plasje hebben om de diagnose blaasontsteking te kunnen stellen, maar dochterlief wilde maar niet plassen… Gelukkig is alles goed gekomen en heeft de arts een antibioticakuur voorgeschreven. Inmiddels is Femke gelukkig weer oké en wij waren toch wel blij dat we in een goed ontwikkeld land zitten en de taal redelijk spreken.

Daarna zijn we via de Hoover Dam naar de Grand Canyon gereden. Dit was overweldigend. Best eng met de diepte en twee kids, maar zeer de moeite waard. De weg er naartoe was al een hele uitdaging omdat een deel van de weg onverhard was. Met de camper was dit een vermoeiende en heftige rit, maar meer dan waard.

Het weer is geweldig en daarom hebben we de woestijn achter ons gelaten en zijn we naar de kust gereden. Hier vermaken we ons uitstekend aan het strand. Het is minder warm dan in de woestijn, maar gelukkig is de wind net gedraaid en hebben we een warme woestijn wind. Onderweg hebben we onder andere een ghost town, een groot outlet shoppingcentre en Santa Barbera aangedaan. Gister hebben we overnacht aan een state beach op een camping aan het strand waar we vandaag de hele dag zijn gebleven. Hier was nog een jonge zeehond aangespoeld op het strand. Inmiddels zijn we in Pismo Beach aangekomen en hebben we een super de luxe camping met alle voorzieningen.

• 10 Mei 2012 - 09:02

Marloes/Nicky/Kaylin:

Leuk, leuk, leuk! Wat een avonturen! Geniet er van!!

Liefs van Marloes, Nicky en Kaylin

• 10 Mei 2012 - 09:03

Marloes:

Enne, gelukkig gaat het met Femke weer beter!!

Liefs

• 11 Mei 2012 - 15:38

Koos En Joke:

Ja, wat een avonturen he? Wij hebben natuurlijk via de mail wel contact maar zijn ook wel trots dat jullie dit ondernemen! Marloes of Olga, als julllie dit lezen wens dan Annemarie even sterkte voor de operatie volgende week. Wij gaan nu onderweg naar Texas en doen de groeten aan iedereen.Koos en Joke

• 14 Mei 2012 - 11:27

Olga En Rick:

Aah blaasontsteking, niks aan. Gelukkig weer beter inderdaad. En wat een verhalen zeg, cool. Rick wil wel graag weer met Femke afspreken na de vakantie! En sterkte wensen zal ik doen...

Dikke tuut