Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

16 Februari 2004 | Australië, Sydney

Hay,

Daar ben ik weer! Net terug van Fraser Island. Vanaf Byron Bay ben ik via Surfers Paradise, Brisbane en Noosa naar Rainbow Beach gegaan en vanaf daar naar Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland ter wereld. Nadat ik een paar weken vrij weinig had gedaan, had ik erg veel zin om weer wat te beleven. We werden in een grote 4x4 in een groep van 11 personen zonder tourguide het eiland opgestuurd voor 3 dagen selfdrive en 2 nachten kamperen. Ik had de eer om deze dagen met een groep van 10 Engelsen door te brengen, een grote vriendengroep die elkaar allemaal konden. En als je tv programma's hebt gezien met Engelsen heb je misschien een idee van hoe ze zich 'gedragen' op vakantie. Allemaal alcoholverslaafd...

Fraser was erg leuk, superlang strand, mooie meren, regenwoud, kamperen op het strand en heel veel zand. De inland tracks waren supergaaf en ik had het geluk dat ik heel veel mocht rijden en dit was superstoer. Hoewel het erg leuk was, was ik erg blij dat het er na 3 dagen op zat en ik weer op het vaste land aankwam en afscheid kon nemen van mijn groep. Ze waren wel oke, maar ik was blij dat ik weer alleen was.

Gisterochtend erg vroeg opgestaan om dolfijnen te voeren, dit was erg gaaf! Vanmorgen nog een poging gewaagd om te surfen. Ik had nog een gratis surfles en dacht ik geef het nog één kans. Ik had niet gezegd dat ik al een driedaagse course gedaan had, want ik was echt verschrikkelijk. Vandaag was de oceaan rustig en wonder boven wonder ging het erg goed. Mijn surfleraar vond het excelent en ik heb goed gevoel voor surfen. Ik heb erg gelachen en mijn zelfvertrouwen is weer wat verbeterd. Later vroeg hij hoe het kon dat ik het zo goed deed, of ik veel gesnowboard had of geskateboard. Ik heb toen maar bekend dat ik al wat lessen had gehad maar dat dit geen succes was. Op Bali ga ik het nog maar eens proberen het begint nu leuk te worden! Ik heb net te horen gekregen dat mijn visumaanvraag voor Indonesië goedgekeurd is.

Vanavond stap ik weer op de nachtbus en morgen op de boot voor een driedaagse zeiltocht rond de Whitsunday Islands...

Groeten,
Tjally

  • 16 Februari 2004 - 08:05

    Jolanda:

    Hey Tjal,

    Lief dat je even belde...
    We mailen en we denken aan je ...aan de andere kant van de wereld.

    Liefs Jolanda

  • 16 Februari 2004 - 10:16

    Tsjikke:

    he tjal, wat gaaf dat je visum er door is zeg! we mailen ! kus tsjikke

  • 16 Februari 2004 - 15:49

    Tineke:

    Hoi avonturier,
    Wat doe jij veel zeg!Niet te geloven. Als je in Nederland terug bent, leer je me dan surfen? CooL! hahaha Succes en viel spaB.
    Tineke

  • 16 Februari 2004 - 18:22

    Karin:

    Ha die Tjally! Klinkt weer goed....heb af en toe wel zin om ook mijn koffer te pakken. En dan niet voor een week, maar voor een langere periode. Lachen met dat surfen! Ga je nu toch naar Idonesie? Ga je een lange mail sturen deze week, met mijn stoeren verhalen over het duiken (op 30 meter, op 28 meter in een wrak, stroomduiken...)

    Ok groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjally

De titel klopt natuurlijk niet meer, want inmiddels reis ik niet meer alleen maar met het hele gezin. Dit jaar gaan we backpacken in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 46916

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Backpacken in Thailand

27 April 2012 - 18 Mei 2012

West Amerika

04 Oktober 2003 - 01 Maart 2008

Wereldreis

Landen bezocht: