Cowgirl @ Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Cowgirl @ Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Cowgirl @ Magnetic Island

Door: Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

22 Februari 2004 | Australië, Magnetic Island

Hé hallo,

Na Town of 1770 ben ik op de nachtbus gestapt en naar Arlie Beach gegaan voor mijn driedaagse zeiltocht. Hoewel het de vorige keer goed was bevallen met de nachtbus, heb ik nu nauwelijks geslapen omdat ik mijn kussen was vergeten. Toch valt het best wel mee om lange afstanden te reizen en vliegt zelfs de tijd in de bus voorbij.

De zeiltocht was erg leuk, gezellige mensen, lekker eten en heel erg mooi weer. Ik zat op een niet al te grote zeilboot met 14 mensen en we hebben gezeild, geluierd en gesnorkeld met Stingerpak tegen de dodelijke kwallen (erg sexy, foto's volgen). Ik heb Nemo niet gevonden in het Great Barrier Reef, waarschijnlijk is die nog onderweg van Sydney terug naar thuis. Heb de film net gezien, de beste film die ik in tijden heb gezien en heb enorm gelachen. Een aanrader! In Whiteheaven Beach, de meest populaire spot in de Whitsunday Islands, hebben we gezwommen terwijl er haaien om ons heen zwommen. Het waren kleine babyhaaitjes maar ik vond ze toch niet echt heel erg schattig. Verder weer veel gedronken, de Engelsen hebben volgens mij iets met drinkspelletjes. Als backpacker drink je voornamelijk goedkoop bier of vier liter boxen wijn. Ik dacht dat een twee literbox wel genoeg moest zijn voor twee nachten. De twee liter box was net iets duurder dan vier liter maar in het kader van mijn gezondheid leek me dit een goed plan. Twee liter bleek net genoeg te zijn voor één avond... Ik kreeg wel complimentjes over mijn goede drinkgedrag en mijn goede Engels, maar hoe meer ik drink des te vloeiender ik spreek...

Eenmaal aangekomen op de vaste wal nog 48 uur het gevoel gehad dat ik op een schip stond, misschien vanwege slaaptekort of teveel drank of gewoon geen schippersbenen. Zal het laatste wel zijn. We zijn erg gezellig uit eten en op stap geweest met de groep en de volgende avond had ik met Evelien, Marieke, Andy en Anne afgesproken. Met hun had ik 10 dagen in de Outback doorgebracht. We hadden een mini-reunie en weer lekker gegeten en gestapt... In de Irisch pub was een ontzettend goede band met een violist en hij kon geweldig zingen. Het deed me denken aan de Titanic dat ze staan te dansen en te feesten. Omdat ik nog het gevoel had dat ik op zee was, voelde ik me alsof ik op de Titanic zat.

Jullie zullen wel een lekkere indruk van mij krijgen, maar de Oostkust van Australië is één groot feest en op zulke tourtjes kom je er gewoon niet onderuit. Na Arlie Beach heb ik de rust maar weer opgezocht en zit nu op Magnetic Island. Vandaag weer eens gewandeld, er zijn hier een aantal mooie wandelingen en ik heb vandaag een koala gespot die niet hoog in de boom zat maar op één meter afstand. Ik wilde nog graag een paar dagen op een boerderij werken en met paarden vee vangen enzo, net als een echte cowboy, maar het lukte niet echt om iets te vinden op mijn route. Nu heb ik iets anders gevonden en morgen is mijn eerste werkdag! Ik ga twee weekjes tochten met paarden over het strand begeleiden en met de paarden zwemmen enzo. Ik krijg dan wel niet betaald, maar ik heb geen werkvisum en ik mag dan ook niet betaald werken. Wel krijg ik accommodatie en eten en hopelijk een hele leuke ervaring. Niet verkeerd om weer eens wat te doen, ik voel me best doelloos als ik niets aan het doen ben en het is ook wel even lekker om niet iedere dag mijn tas in en uit te hoeven pakken en voor even een vast plekkie te hebben. En ik heb het afscheid van Australie nog ff uitgesteld, want het is hier helemaal super!

Tot mails!
Tjally

  • 22 Februari 2004 - 15:37

    Marco & Jolanda:

    Heeey Tjal,

    Wauwie...paardrijden...zwemmen...klinkt weer helemaal te gek..Geniet ervan.
    lekker genieten van de wijntjes...en het stappen.
    Ik ben op het spannende eiland Ameland geweest, in een woord SUPER! Doeoeoei!!Tot snel.

  • 23 Februari 2004 - 16:06

    Muriël:

    Heee Tjally,

    Wat tof allemaal...ik ben helemaal niet jaloers..!!! Nog 3 weken en dan ga ik gelukkig ook weer lekker een weekje weg, Oostenrijk is ook leuk! Geniet er van, ook in Azië want dat is ook helemaal top!
    Doegie!

  • 24 Februari 2004 - 08:04

    Elja + Familie:

    Hoi Tjally,
    Allereerst wil ik je van harte feliciteren met de verjaardag van, vandaag, je mem en ,gister, je heit, ze doen het beide nog goed hoor!
    'K zal je verslag eens op m'n gemakkie doorlezen, maar je foto's waren al een lust om te zien.
    Heel veel plezier daar in de verte( gaan wij ook doen maar dan iets dichter bij huis, lekker skieen in Les Menuires), en..... "We'll be watching you"

    groetjes van Elja en cons.

  • 26 Februari 2004 - 12:00

    Jan, Sandra & Iris:

    Hoi Tjally,

    Zo te lezen geniet je nog steeds ontzettend! we hadden ook niet anders verwacht. Gek hoor, hier ligt weer eens een laagje sneeuw en jij zit daar andere kant van de wereld in heerlijk zomer weer...
    Nog heel veel plezier!
    Groetjes Jan, Sandra en Iris

  • 03 Maart 2004 - 18:06

    Tsjikke:

    he tjal , wist je dat het hofje een metamorfose ondergaat momenteel?? xx

  • 06 Maart 2004 - 20:19

    Mem:

    Hallo Tjally, volgens mij vindt iedereen het normaal dat je aan het andere eind van de wereld zit.Bij je eerste berichtje kreeg je veel reacties en nu maar heel weinig!Dus mensen, wel even reageren.Verder zijn we reuze benieuwd naar je belevenissen daar in/op de prairie(?)Tot horens van ons hier thuis.

  • 07 Maart 2004 - 09:57

    Martine:

    na het lezen van je bericht kon ik het niet laten om nog even te reageren wat super tof en geweldig zeg .ik denk dat je daar blijft als ik je zo hoor je bent al helemaal ingeburgerd maar je moet franeker toch ook maar weer eens opzoeken , groetjes martine

  • 14 Maart 2004 - 15:19

    Bauke:

    Tjally in STINGERSUIT,staat blitz,je zou zo zeggen dit is een foto uit de nieuwste BOND film,sexy hoor!!
    Heb je nog meer van die pakjes????? liefs Bauke

  • 16 Maart 2004 - 11:31

    Ines-Mirjam:

    Hoi Tjally,

    Super om je verhalen te lezen, brengt me weer evn terug in de tijd.
    Heb zelf net een super vakantie gehad, op de skies, Lekker zonnetje en ook genoeg drank beschikbaar. Je hoort het al , je bent niet de enige met wijn en bier ervaring.
    Alleen jammer van die minder lekkere, oude skileraar, maar goed je kan niet alles hebben.
    Geniet er nog maar lekker van, groetjes ines

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjally

De titel klopt natuurlijk niet meer, want inmiddels reis ik niet meer alleen maar met het hele gezin. Dit jaar gaan we backpacken in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 46891

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Backpacken in Thailand

27 April 2012 - 18 Mei 2012

West Amerika

04 Oktober 2003 - 01 Maart 2008

Wereldreis

Landen bezocht: