Trailguide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Trailguide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Trailguide

Door: Tally Ho

Blijf op de hoogte en volg Tjally

09 Maart 2004 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Na twee weken gewerkt te hebben geniet ik weer van mijn vrije leventje. Ik heb twee weken op Magnetic Island op een ranch gewerkt. Iedere ochtend vroeg opstaan, paarden voeren en klaarmaken voor de rit. Iedere dag paardrijden, tweemaal daags een twee uur lange bush & beachride begeleiden. Heel veel paardrijden dus en heel erg leuk. Het is momenteel laagseizoen en de groepen waren meestal klein en heel erg relaxt. Eenmaal op het strand gingen we de paarden afzadelen en zonder zadel (met stingersuite tegen de dodelijke kwallen) met de paarden zwemmen. Super dus.

De eerste week had ik een caravan voor me alleen en ik had ook even zin in mijn eigen plekje in plaats van een dorm in een hostel waar je je kamer moet delen. Dit was erg relaxt, op het gezelschap van de kakkerlakken na. Op de ranch werkten nog twee Duitse meiden, VB en Sonja en na een week kwam Jenn, een Ozzie ons gezelschap houden. We hadden een huis, dit was erg oud. In de toilet leven drie kikkers (Freddo, mr. Frog en Kermit de Kikker). Ik dacht als ze een naam hebben zijn ze minder eng maar dit werkte niet echt. Als ik ze probeerde door te spoelen, probeerden ze over de bril te kruipen en ze volgenden me overal. Liep ik 's nachts in het donker naar mijn caravan: loopt er een kikker voor mijn voeten. Zal ik een douche nemen: zit er een kikker in de douche. Ik gaf de voorkeur aan de bushtoilet, maar als ik mijn plasje buiten wilde doen kwam ik ze zelfs tegen. Verder leefden er kakkerlakken in mijn caravan en in de voorraadkasten en het eten, een grote spin in de badkamer en possums in het huis die tot leven kwamen als het donker werd en heel veel herrie maakten en verder nog mieren door de hele keuken en salamanders, maar die waren wel oke. De kikkers zijn voor mij tot nu toe het ergste dier in Australië...

Ik heb één dag vrij gehad en had een busticket gekocht. Ben het hele eiland over gereden met de bus maar het was erg rustig dus ik was snel uitgekeken. Verder een aantal keren op stap en met de locals rondgehangen, erg lachen. Heb een hele leuke tijd gehad en voelde me voldaan door weer eens wat te doen. Gister heb ik afscheid genomen en ben met de bus naar Mission Beach gegaan. Vandaag ga ik naar Cairns waar ik VB en Sonja ontmoet en ga met hun naar Cape Tribulation, het regenwoud. Zaterdag heb ik een tour van Cairns naar Darwin en als alles goed gaat en ik mijn paspoort terug heb (is hopelijk in Cairns) dan vlieg ik volgende week woensdag naar Bali. Heb zin om weer wat te doen en te zien na twee weken op een plek te hebben gezeten. Verder heb ik net foto's op cd gezet dus jullie kunnen weer ff nieuwe foto's bewonderen...

Tot de volgende keer!

Groetjes,
Tally Ho! (dit was mijn naam op de ranch 2 weken lang omdat Tjally te moeilijk is)

  • 09 Maart 2004 - 06:35

    Jolanda:

    Brr....krijg echt de rillingen van die kikker! kanme helemaal voorstellen dat je bang voor was.
    Maar die paarden, het zwemmen etc. dat maakt alles weer goed. Mooie foto's!

  • 09 Maart 2004 - 16:48

    Tineke:

    He Tjally,
    ik kom liever een kikker tegen, dan dat ik met zwemmen moet paarden! Dus zo heeft iedereen z'n voorkeur.Wij maar werken en leren in dit koude 'kikker' landje en jij op superreis!!Cool hoor, geniet ervan, voordat je het weet is alles weer gewoon hier in NL.
    doei doei

  • 09 Maart 2004 - 18:49

    Karin:

    ik weet het niet hoor, maar die possums zien er veel enger uit dan die kikker!? Ziet er wel weer heel stoer uit, en je ziet er wel heel goed uit! Veel plezier in Bali!

  • 10 Maart 2004 - 14:28

    Broertjelief:

    super tjal, super! In een woord fantastisch! Nu ook helemaal over je muizenfobie heen? Dikke tut uit grunn!!!

  • 11 Maart 2004 - 23:59

    Tilly:

    Hee Tjally,
    klinkt echt super wat je allemaal op die Ranch hebt meegemaakt!! Wij zijn net terug uit Nieuw-Zeeland en zijn nu in Australie op zoek naar werk.. zou je me het adres kunnen geven van de ranch? Heel veel plezier in Cairns en straks Bali!! Hoop iets van je te horen. x Tilly
    tillysmits@hotmail.com

  • 12 Maart 2004 - 12:22

    Tjally:

    He Broerlief,
    Nee mijn muizenfobie kom ik denk ik nooit overheen, maar ik heb ze hier nog niet gezien! Paspoort is gevonden is in Sydney, wordt nu naar Darwin gestuurd. Is hopelijk in Darwin voordat ik daar ben anders moet ik mijn vertrek uit Australië voor de 4e keer uitstellen...
    xxx

  • 14 Maart 2004 - 14:28

    Marco En Iris:

    hallo, eerst krijg je de groeten van iris we hadden net samen een bericht getypt naar je hotmail, (had ze zelf getypt) en ook zelf gewist, verkeerd knopje, zal nu eerst je verhaal even voorlezen en samen de foto s bekijken, gr.

    MARCO EN IRIS.

  • 14 Maart 2004 - 15:06

    Bauke Hibma:

    Goed naar je zin zo te zien,is die kikker wel echt?Zijn ook bij de Blokker te koop maar dan van steen.Kikkerbilletjes eten is misschien ook een optie,als ze weten dat je ze opeet smeren ze em wel.
    Hier ook alles okee,Myrthe wordt al een echt gezellig meisje,doet niets anders dan naar je lachen en kraaien van plezier.
    Veel liefs groetjes Bauke,Berber,Iwan

  • 14 Maart 2004 - 15:55

    Bauke:

    Stuur je wel even een foto van Myrthe op je hotmail,kun je zien hoe groot ze al weer wordt.
    Veel plezier en tot horens...

  • 16 Maart 2004 - 10:06

    Peter En Ellis:

    Ik las je stukje in het hynstenys.
    Wat heerlijk zeg wat jij allemaal meemaakt ga nu regelmatig je site lezen om op de hoogte te blijven!!!! gr uit Klooster-Lidlum

  • 16 Maart 2004 - 21:26

    Esther:

    He hallo!
    via via ben ik op deze site gekomen! Wat gaaf en wat mooi en soms herkenbaar! IK ben zelf net 3 maanden weer thuis..maar mis elke dag Australie nog!!! Geniet ervan!!

  • 17 Maart 2004 - 11:27

    Jannie:

    jeetje tjally, wat ben jij bruin geworden zeg. en wij zitten maar een beetje met dat rotweer. maar vandaag hebben we voor het eerst een echte lentedag. heerlijk blauwe lucht en zonnetje

  • 26 Maart 2004 - 14:37

    Katelijne, Sandra En Ger:

    Hoi Tjally,
    We zitten eindelijk eens te kijken. Je pagina ziet er leuk uit. Hier alles goed. Sandra weer een mooie dochter:Amber.Maar nu al weer aan het werk. Mariska Sondag heeft gister een zoontje Daan geworpen!! Verdere sappige details zal ik je besparen. Behalve een teek op een plek op Karin haar lichaam, 3 maal raden.
    Groet van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjally

De titel klopt natuurlijk niet meer, want inmiddels reis ik niet meer alleen maar met het hele gezin. Dit jaar gaan we backpacken in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 46894

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Backpacken in Thailand

27 April 2012 - 18 Mei 2012

West Amerika

04 Oktober 2003 - 01 Maart 2008

Wereldreis

Landen bezocht: