Balieeee! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Balieeee! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Balieeee!

Door: Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

18 Maart 2004 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,

Hier ff een berichtje vanaf Bali, alles is goed gegaan, mijn paspoort was op de valreep terecht gekomen en ik ben gister naar Bali gevlogen. Ik was mijn paspoort niet kwijt geraakt, maar vanwege mijn visum voor Indonesie was dit met de post van Sydney naar Cairns en weer terug gestuurd. Toen ik in Cairns aankwam bleek het daar niet te zijn maar terug in Sydney en moest het met spoed naar Darwin gestuurd worden. De dag van mijn vlucht kwam het aan in mijn hostel en ik kon dus mijn vlucht nemen.

Mijn laatste verslag was vanuit Mission Beach en vanaf daar ben ik naar Cairns gegaan. Daar kwam ik VB en Sonja weer tegen waarmee ik op de ranch had gewerkt, erg gezellig. We hebben lekker gewinkeld en gestapt, de Woolshed voor de mensen die in Australie zijn geweest... De volgende dag zijn we naar Cape Tribulation gegaan, het oudste regenwoud ter wereld. Ik weet nu waar de naam REGENwoud vandaan komt, regen, regen en nog eens regen. We konden de lol er wel van inzien en zijn met vier meiden in bikini met daarover een doorzichtige noodponcho het regenwoud ingegaan. We hebben erg veel lol gehad, er werden alweer foto's van ons gemaakt. Het regenwoud was overigens erg mooi in de regen. 's Nachts hebben we in het regenwoud overnacht en de volgende dag was het een beetje opgeklaard. De hele ochtend gewandeld en gezwommen en ik had steeds het gevoel dat ik in Center Parks was en zei het is net alsof we in de jungle zijn, de meiden zeiden dan, ofcourse you are in the jungle. 's Middags hadden we een rivercruise en zijn we op jacht gegaan naar krokodillen, maar vanwege het weer hielden ze zich schuil onderwater. Geen krokodillen gezien dus. Helaas, maar dit is denk ik het enige dier dat ik niet in het wild heb gezien in Australie.

Vanaf Cairns ben ik met een tour naar Darwin gegaan. Dit was een busrit van 4 dagen en we hebben 3200 km afgelegd. Erg lange dagen in de bus dus. Back in the Outback, maar toch heel anders dan het stuk van Adeleide naar Alice Springs. Omdat het regenseizoen was, was het ontzettend groen en nat. Verder veel rivieren en meer koeien onderweg. Onderweg mooie watervallen gezien. Tijdens de wandeling had ik minstens 5 bloedzuigers op mijn voeten zitten. Ik wist niet hoe snel ik weer terug moest wandelen naar de bus. Ik kon niet naar mijn voeten kijken, echt walgelijk...

Ik ben een dag in Darwin geweest en dat was meer dan genoeg. Gister ben ik vanaf Darwin naar Bali gevlogen. Ik kwam 's nachts aan en ik ben nu in een andere wereld. Hoewel ik met pijn in het hart afscheid heb genomen van Australie is het hier ook alweer helemaal super. Zit nu voor een paar dagen in een luxe hotel, met een kamer en badkamer voor me alleen. Ik heb vanmorgen Kuta een beetje verkend en het bevalt me hier wel, het shoppen is hier helemaal geweldig! Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik met eten enzo moet, ik weet niet of ik wel 3x per dag rijst wil eten. Mem, ik mis je aardappelen en groenten!

Tot de volgende keer!

Veel liefs,
Tjally

  • 18 Maart 2004 - 10:41

    Mem:

    Gerrit weet hoe het voelt om rijst en pasta te eten i.p.v. aardappelen. Lotgenoten? Het kan een reden zijn om eerder thuis te komen hoor. Grapje. xxx mem

  • 18 Maart 2004 - 11:17

    Tineke:

    Dus vanuit de regen naar heel veel graden boven nul!?Leuke omschakeling. Wij hebben gister de eerste echte lentedag gezien,maar vandaag ook alweer druppen.He Tjally, leuk om je verhalen te lezen.Heel veel plezier nog daar!We zijn zaterdag op stap geweest (Jolanda, Julia, Ellen en ik) en wilden jou ook vragen... Helaas, en dus niet gedanst op de tafel. He doei doei groetjes Tinek

  • 18 Maart 2004 - 15:59

    Jolanda:

    Bloedzuigers...op je voeten? Jakkie....
    Hier verder alles oke...mooi weer zonnetje erbij! Veel plezier op balie.

  • 18 Maart 2004 - 16:22

    Marlijn:

    Ha Tjally,

    Ik bezoek bijna wekelijks deze site maar weet eigenlijk nooit wat ik moet schrijven. Het enige dat ik elke keer kan bedenken is "wat gaaf al die dingen die jij meemaakt". Maar nu jij mij gemaild heb voor mijn verjaardag vind ik dat ik toch echt de moeite moet nemen om iets op te schrijven. Ik vind je verhalen erg leuk. Blijf zo doorgaan. En nog heel veel plezier met alles wat je gaat doen. En...Ik beloof je dat ik je binnenkort weer mail
    Dikke kus Marlijn

  • 18 Maart 2004 - 20:39

    Elja:

    Het is wel overduidelijk dat jij de reis van je leven maakt, prachtig die belevenissen ,maar vanuit Franeker is het moeilijk een voorstelling te maken van al dat moois (of stel ik het me dan toch te romantisch voor?), met veel plezier lees ik je verslagen,en ben benieuwd naar je nieuwe fotosessie!Ook op Bali weer een fijne tijd toegewenst!
    groetjes van Elja

  • 19 Maart 2004 - 11:06

    Nanda:

    He Tjally,

    Ben blij dat alles goed met je gaat en dat je veilig op Bali bent aangekomen. Ik vond het erg leuk je laatst even gesproken te hebben. ben nu helaas na Eddy ook van de trap gevallen!!!!!! Hoe krijg ik het voor elkaar? Moest 's nachts plassen en zou half slapend de trap afgaan. Vervolgens alle treden gemist en met m'n hoofd op de bloempot gevallen die beneden in de gang staat. Dus nu heel veel blauwe plekken en een lichte hersenschudding. Maar het gaat wel redelijk hoor! Heb erg veel geluk gehad. Terwijl ik naar beneden stortte dacht ik namelijk minstens mijn rug te bereken o.i.d. Nou ik wil jou in ieder geval een hele fijne tijd wensen op Bali en hoop je binnenkort weer eens te spreken....

    Veel iefs van Nanda

  • 23 Maart 2004 - 14:43

    Yke:

    he Marco beste jongen,

    hoe is het ermee man, woon je al bijna in je eigen casa? Binnenkort maar eens een biertje drinken of niet?

    Groeten,

    je oud schoonbroer, zwager oid!

    PS tjally: ga zo dor lieverd, zie je in december ofzo wel weer;-)

  • 23 Maart 2004 - 19:36

    Annie:

    Hoi Tjally,
    Tot nu toe dank voor alle toegezonden mailtjes, maar dit is nog veel mooier, nu kan iedereen die wil kijken dat even doen. Ik vind het nog steeds fantasties wat je doet je hebt echt de tijd van je leven. Je had een stukje in het Hynstenijs geschreven en toen dacht ik net nou wil ik toch eerst eens even bij Tjally kijken. Prachtig al die foto's, wat een natuur. Geniet er nog lekker van want voor je het weet kun je weer aardappelen bij mem eten. Groetjes Annie, ps we hebben nog een vacature (algemeen) in het bestuur over, denk er maar eens over na. Tot de volgende keer. Wanneer zien we jouw bruin verbrandde huid weer in Nederland?

  • 24 Maart 2004 - 21:44

    Tiny P:

    Hoi Tjally
    Vandaag een gezellige dag bij je moeder gehad. Ze had lekkere kwarktaart gemaakt en daar hebben we heerlijk van gesmuld. Gehoord en gezien dat alles goed met je gaat. Vergeet je het leuke schildersdorp op Bali niet te bezoeken.Bij ons is alles oke.Als je thuis komt dan is Franeker keurig bestraat.Vandaag lag alles nog open.Geniet nog een poosje en hou je haaks . Groetjes ook van Jan.

  • 25 Maart 2004 - 17:34

    Laurien:

    He Tjal! Zit hier nu ın Turkıje, een lastminute met mijn mama. Echt gaaf hotel, Kremlin Palace. Anders dan jij in je oerwoud, haha. Maar ook veel rijst hoor... Moet nu gaan, staan mensen in rij voor computer. Groetjes veel liefs!

  • 25 Maart 2004 - 21:40

    Adraste:

    Hoi Tjally,
    Ik lees wekelijks even je reisberichten en het lijkt me super om dit allemaal mee te maken hoor.
    De laatste 2 weken heb ik je even niet gevolgd want je zal het vast van moeders gehoord hebben maar er ligt een geboortekaartje bij je in de brievenbus in Frentsjer. we hebben een zoon gekregen dus als je weer in het friese land bent, moet je even ons wonder komen bewonderen hoor. Ik wens je nog heel veel plezier en maak er wat van (maar dat doe je geloof ik wel...)
    Tot gauw,
    gr. Adraste

  • 28 Maart 2004 - 03:50

    Evelien:

    Tjally! Wat gek dat je weg bent uit Australie, wij gaan ook morgen weg!!
    Ik wilde even zeggen dat ik allemaal foto's van je site heb 'gejat', haha... dank je! Alleen datgene wat wij ook hebben gezien maar waar we dus geen foto's van hebben!! Fijn hoor, zo hebben we toch nog wat fotootjes op onze site!

    Klinkt verder goed wat je allemaal meemaakt! Fijn dat Bali zo leuk is! Wij gaan trouwens na NZ een weekje naar Fiji i.p.v. Bali... ook goed, haha! Lekker man!

    Veeeeeel plezier nog en we gaan afspreken in Nederland hoor!

    Dikke x, Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjally

De titel klopt natuurlijk niet meer, want inmiddels reis ik niet meer alleen maar met het hele gezin. Dit jaar gaan we backpacken in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 46902

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Backpacken in Thailand

27 April 2012 - 18 Mei 2012

West Amerika

04 Oktober 2003 - 01 Maart 2008

Wereldreis

Landen bezocht: