Holy India - Reisverslag uit Agra, India van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Holy India - Reisverslag uit Agra, India van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Holy India

Door: Jeroen en Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

17 Februari 2007 | India, Agra

Na Udaipur gingen we naar Pushkar. Pushkar betekent bloem in hand. Terwijl we op zoek waren om een fiets te huren, was er geen fiets meer te vinden. Ondertussen werd ons bloemblaadjes in de hand gedrukt en werden we naar het heilige meer geleid. Dit leek allemaal heel erg leuk, er gingen priesters bij ons zitten en we gingen bidden. We moesten hen in Hindi nazeggen en de blaadjes in het meer gooien voor good luck. Toen werd gevraagd hoeveel familieleden we hebben en toen kwam de aap uit de mouw... We moesten een gift doen per familielid en 10 euro was niets. Omdat we apart zaten konden we niet overleggen en dat mocht niet. Het begon heel mooi maar het werd steeds agressiever. We hebben ze met een paar rupees afgescheept en met het gevoel dat god het volgens ons niet op deze manier gewild had (sorry dat we niet meer voor jullie overhadden). Dit was wel de ergste plaats waar we tot nu toe geweest waren met veel bedelaars en opdringerige mensen.

In Jaipur aangekomen waren we weer in een grote stad aangekomen (meer dan 2 mln inwoners). We hebben ons ogen weer uitgekeken, druk, veel varkens op straat, veel olifanten, apen en heel veel verkeer. Jeroen is zelfs nog door een koe aangevallen en eerder al door een aap. Gelukkig heeft hij hier niets aan overgehouden. Hier hebben we het paleis der winden bekeken, een fort en een memorium bezocht. Het memorium was prachtig, maar de andere bezienswaardigheden vielen een klein beetje tegen na al het moois dat we al gezien hebben. Het is zonde om te zien dat het onderhoud achterstallig is terwijl dit ook voor de toekomst inkomsten kan betekenen. In Jaipur zijn we naar de film geweest. Een echte Bollywood film waar we op een paar woorden na niets van konden verstaan, maar de taal der liefde begrepen we wel. Het was geweldig, een hele romantische film een prachtige bioscoop en een publiek dat helemaal in de film opging met klappen en fluiten. Geweldige avond gehad.

Van Jaipur naar Ranthambhore, naar het national park. Hier hadden we een leuke cottage en hebben we een luie middag gehad en lekker gelezen. De volgende ochtend voor zonsopgang opgestaan op zoek naar tijgers. Helaas hebben we ze niet gespot, maar wel veel apen, herten, antilopes, mooie vogels en zelfs krokodillen.

Nu zijn we in Agra en vanmorgen waren we alweer heel vroeg op om zonsopgang bij de Taj Mahal te bewonderen. Dit is absoluut het mooiste gebouw dat we ooit hebben gezien. Schitterend. Vandaag gaan we afscheid nemen van onze chauffeur, hij heeft het al vanaf de eerste dag over zijn fooi dus hopelijk stellen we hem niet teleur. Vannacht gaan we met de trein naar Varanasi, dit is de heiligste plaats van India en na Pushkar zijn we voorbereid. Dit is de laatste plaats in India die we gaan bezoeken.

Het echte backpacken gaat dus nu beginnen!

Veel liefs van ons

• 17 Februari 2007 - 14:50

Olga:

Zal het kort houden, maar wat gaaf wat jullie allemaal meemaken. Wat een kleuren, geuren en belevenissen... Genieten dus! Super!
    Groetjes van de Maagdepalm

• 17 Februari 2007 - 21:37

Francis En Ingrid:

Hoi luitjes,

Wat is het daar moooooooi! Geweldige foto's.

Was de chauffeur blij met zijn fooi?

Groetjes Fransje en Ing.

• 19 Februari 2007 - 06:48

Jolanda & Herjan:

Heey reizigers,

Via Tineke kreeg ik de link van jullie fantastische site. Wat ontzettend super dat jullie met zijn tweetjes de wereld aan het verkennen zijn. geniet van het prachtige land en natuurlijk van elkaar.
    jullie huis staat er nog,(we wonen nu heel dichtbij)
    Groetjes van ons!

• 21 Februari 2007 - 21:58

Tiny :

Wat een geweldige ervaring voor jullie .Via Marlijn hadden we ook veel over India gehoord.Foto`s zijn prachtig. Geniet en pas goed op jullie zelf. Liefs Tiny en Jan