Sprookje uit 1001 nachten - Reisverslag uit Udaipur, India van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Sprookje uit 1001 nachten - Reisverslag uit Udaipur, India van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Sprookje uit 1001 nachten

Door: Jeroen en Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

11 Februari 2007 | India, Udaipur

Hallo,

De laatste avond in Delhi waren we 's avonds nog even op straat. De straatjes werden alsmaar smaller en we waren de enige blanken. We werden erg aangestaard en aangesproken dus we besloten terug te gaan naar het hotel. Opeens schrokken we ons dood, enorme harde knallen en veel mensen op straat. En daar zagen we twee grote olifanten in een heel smal straatje. Wij nieuwsgierig maar ook een beetje angstig er op af en toen bleek het een trouwerij te zijn. De olifanten prachtig beschilderd, muziek, vuurwerk, paarden en een prachtige koets. Helaas hadden we geen fototoestel bij ons. Er stonden heel veel mannen om ons heen en we mochten op de olifant, maar we vonden het te spannend. Een uur later toen we terug waren op de hotelkamer kwam de stoet voorbij en kregen we alsnog de kans om alles op foto vast te leggen.

Maandag heeft Harry (onze chauffeur) ons opgepikt en zijn we naar Mandawa gereden. We waren Delhi nog niet uit en we zagen de eerste kameel al. En er volgden nog velen. In Mandawa hebben we prachtige Havali's bekeken en in een geslapen. Een Havali is een soort huis voor vier families waar vroegen handel werd gedreven (met name Opium). Ze zijn allemaal prachtig beschilderd van binnen en buiten met de hand.

In Bikaner werden we door een vriend van Harry uitgenodigd voor een bruiloft. Dit begon weer met een stoet met vier kamelen, prachtig versierd, voorop. Daarachter een muziekkar en dansende mensen. Al snel werden we in de dansende menigte getrokken en danste iedereen om ons heen. De bruiloft was bij een schitterend paleis. Het was net een sprookje, heel groots, iedereen prachtig gekleed, heel veel eten en drinken, dansers, muziek, het paleis op de achtergrond. Het was alsof we in een film stonden en 100 jaar terug in de tijd waren. Supergeweldige avond gehad.

De volgende nacht hebben we doorgebracht in de woestijn. Op een kameel zijn we de woestijn in gegaan en hebben we na zonsondergang en het kampvuur onder de sprookjesachtige sterrenhemel geslapen. Na ja, geslapen, jammer dat de Zwitser naast ons enorm snurkte en ons wakker heeft gehouden, maar het was een geweldige ervaring. De volgende dag door de zandduinen terug gegaan.

Toen we terugkwamen uit de woestijn zijn we naar Jaisalmer gereden en daar stopten we bij een prachtig hotel met zwembad. Toen we in zouden checken bleek dat er iets mis was gegaan met de boeking. Helaas was het alternatief stukken minder. Na de teleurstelling naar het fort gegaan. Jaisalmer is de laatste stad voor de Pakistaanse grens en heeft een prachtig fort wat een stad opzich was. Met winkels, hotels, restaurants, tempel, paleis, etc.

De volgende dag zijn we naar Jodhpur gereden en daar heeft Jeroen de hele dag in bed doorgebracht. Tjally heeft alleen weer een prachtig fort bezocht. Gister zijn we in Udaipur aangekomen en hier is het superdeluxe. Onderweg in Ranakpur hebben we gelucht voor 1 euro met z'n 3en en een overweldigende Jain tempel van marmer bezocht. We zitten in een fantastisch hotel en komen net bij een super romantisch restaurant vandaan. Met uitzicht op het meer, het citypalace en het paleis in het meer. Prachtig. Vandaag hebben we paardgereden en zijn we de heuvels in gegaan langs meren. Adembenemende uitzichten. We zeiden dat we ervaring hadden en Jeroen werd op een behoorlijk pittig paard gezet, onderweg maar even geruild. We zijn allebei even ziek geworden, maar zijn er weer helemaal bovenop na wat luxe en comfort in Udaipur.

Wordt vervolgt...

Liefs uit romantisch Udaipur

• 11 Februari 2007 - 15:37

Jelle Klaas:

Hee Toeristen,

Leuke foto's en verhaal.
    Veel plezier met jullie avontuur!

Ps : Jeroen, het is toch geen porum jij op zo'n kameel! haha..

Groetjes JK

• 11 Februari 2007 - 19:45

Joke Hoekstra:

Nou, wat het weer betreft, jullie missen niets hoor. Het is hier HONDEWEER!!!!!!!!!!!!!!.Sneeuw,ijzel en regen, heel veel regen, bah. We zijn dus allemaal stinkende jaloers dat snappen jullie nu dus wel he?Alles goed hier en ik mail wel even op m'n eigen adres, doei tut heit en mem en poot van Axel.

• 11 Februari 2007 - 22:25

Ivo:

Hey! Super leuke foto's en mooie verhalen! Leuk dat jullie het zo gaaf hebben daar! Geniet ervan en have fun! Liefs, Ivo

• 12 Februari 2007 - 09:01

Mam En Wytse:

ongelooflijk dat wij jullie zo kunnen volgen op jullie reis! nog heel veel plezier samen

• 14 Februari 2007 - 11:32

Yke:

Helemaal vergeten door te geven, Dick Jol is uit de Mol en Anja uit de X-factor... Beetje laat maar das nog altijd beter dan niet!

gr.

Yke

• 15 Februari 2007 - 16:14

Annemieke :

ik dacht dat jullie gingen backpacken!! dat is dus geen chauffeur :P grapje hoor!!! nou nog veel plezier!!!
    kus annemieke

• 15 Februari 2007 - 19:17

Gauke En Linda:

Haai,

Leuke foto's en super om jullie verhaal te lezen. Veel plezier daar!!

Groeten van Gauke en Linda