Fryslân boppe! - Reisverslag uit Franeker, Nederland van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Fryslân boppe! - Reisverslag uit Franeker, Nederland van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Fryslân boppe!

Door: Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

11 Juni 2004 | Nederland, Franeker

Het zit er op... Na 8 maanden (244 dagen), 9 landen (Curacao, Nieuw Zeeland, Australië, Indonesië, Singapore, Maleisië, Thailand, Laos en Cambodja), 12 vluchten, 101 verschillende slaapplaatsen en heel veel mooie herinneringen ben ik weer thuis. Ik heb al mijn dromen waargemaakt, van parachutespringen, tot rijden op een olifant en zwemmen met de dolfijnen en heb ik de mooiste tempelcomplexen ter wereld gezien (Borobudur en Angkor Wat) en de mooiste landschappen die je je maar kunt voorstellen.

Mijn laatste verslag kwam uit Cambodja waar ik een paar dagen op het strand heb doorgebracht en nog een boottochtje heb gemaakt naar mooie eilandjes die voor de kust lagen. Vanaf zuid Cambodja ben ik met de bus terug gegaan naar Bangkok waar ik voor de vierde keer was en nog steeds het Grand Palace niet had gezien. Dit was schitterend maar ik had al zoveel mooie dingen gezien tijdens mijn reis dat ik niet meer echt onder de indruk was en ook niet meer zo heel erg ondernemend. De laatste dagen heb ik vooral veel geshopt en foto's laten ontwikkelen (800 stuks).

Op de terugweg heb ik nog een dag in Helsinki (Finland) doorgebracht. Hier kwam ik 's ochtends aan en met de bus ben ik het centrum in gegaan. Het was gek om weer in Europa te zijn met prachtige oude gebouwen en de Europese mensen. De stad is schitterend. Ik heb een boottocht gemaakt, Helsinki ligt aan het water en er liggen zo'n 300 eilandjes voor de kust. Het was de moeite waard maar verschrikkelijk koud op het water. En duur, de prijzen in Europa zijn weer even wennen na een paar maanden in Azië te hebben geleefd. Aan het eind van de middag ben ik doorgevlogen naar Amsterdam waar ik werd verwelkomd door mijn ouders en broertjes. Op de terugweg wist ik nog niet zeker of ik zin had om weer naar huis te gaan, ik realiseerde me dat het nu echt voorbij is, maar eenmaal thuis was het weer super. Geweldig om iedereen weer te zien maar ik heb echt niet het idee dat ik zo lang weg ben geweest. Op de heenweg dacht ik, jeetje 7 maanden waar begin ik aan en op de terugweg dacht ik, waar zijn die 8 maanden gebleven.

Het was leuk om jullie reacties op mijn site te lezen en ook alle emails die ik kreeg. Bedankt daarvoor! Ik heb de tijd van mijn leven gehad en is het een onvergetelijke ervaring geweest. Ondertussen ben ik alweer een week thuis en zoals overal ter wereld vliegt ook hier de tijd voorbij. Maar na al het moois dat ik heb gezien is voel ik me nog helemaal thuis in Friesland en is Terschelling nog steeds mijn favoriete eiland.

Groetjes,
Tjally

  • 11 Juni 2004 - 22:39

    Jolanda:

    Thanx voor je prachtige en steeds weer boeiende verhalen.
    k kom snel fotoos zien!
    Liefs Jolanda

  • 15 Juni 2004 - 20:37

    Elja:

    (Yes nederl. scoort net tegen duitsland!!!)
    Sorry Tjally , maar ik hier moest ik dus vanavond op tijd voor thuis zijn, na me stierlijk te hebben verveeld voor de buis,leek het me leuker om jou afsluiter te lezen.

    Back home.., met een mooi stuk bagage( rugzak leeg,...'t koppie vol?), en heerlijk bruin, WELKOM terug in Fryslân.
    groetjes Elja

    (voetbaluitslag 1-1)

  • 24 Juni 2004 - 20:32

    Adraste:

    Ha Tjally,
    Ik weet niet of je dit nog leest maar welkom thuis hoor. Ik hoop je binnenkort weer eens live te spreken en te zien maar eerst nog maar even rechttrekken he van al je mooie belevenissen.
    Ik ben in ieder geval weer blij dat je weer in ons koude, natte en momenteel stormachtige landje bent.
    tot gauw!
    gr. adraste

  • 08 Juli 2004 - 18:02

    Jettie From Korsow:

    Tja, 8 maanden geleden was je hier en ging je met je mooie vlechies weg op weg naar de rest van de wereld en had ik nog eeuwig te gaan. Maar nu ben ik nog maar effies hier en heb ik dus (net als jij) die vragen of ik wel zin heb om over 3 maanden naar huis te gaan. Eerst naar St Thomas, Dominica, Barbados, Aruba en Puerto Rico. En dan...Ben blij te horen dat het je is meegevallen om huiswaards te gaan en thuis te zijn. Is weer een opsteker voor mij en ik zie je nog wel als ik bij Tsjikke langs kom. Ayo! Jettie.

  • 25 Januari 2005 - 13:26

    Judith:

    Hi Tjally
    How are you?
    Nice page you have, don\'t you have some more pics from our trip through the outback?
    That was a really great time...don\'t you think too?
    Take care...have fun
    Jude

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjally

De titel klopt natuurlijk niet meer, want inmiddels reis ik niet meer alleen maar met het hele gezin. Dit jaar gaan we backpacken in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 46904

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Backpacken in Thailand

27 April 2012 - 18 Mei 2012

West Amerika

04 Oktober 2003 - 01 Maart 2008

Wereldreis

Landen bezocht: