Surfbabe!? - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu Surfbabe!? - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tjally Otter - WaarBenJij.nu

Surfbabe!?

Door: Tjally

Blijf op de hoogte en volg Tjally

06 Februari 2004 | Australië, Byron Bay

Hallo daar,

Vanuit Sydney ben ik met de nachtbus vertrokken richting Byron Bay. Dit was maar liefst 13 uren rijden, maar het viel eigenlijk best wel mee. Omdat ik nogal moe was van de tour door de Outback en het stappen in Alice Springs en Sydney heb ik een weekje vakantie gevierd in Byron Bay.

In deze week heb ik me proberen om te laten toveren tot een surfbabe, maar dit is gigantisch mislukt. Ik blijk hier dus echt geen aanleg voor te hebben en de golven waren veel en veel te hoog voor mij. Wel was het ontzettend leuk en vooral de eerste dag toen er dolfijnen voorbij zwommen. We zijn er naartoe gepeddeld en ze bleven heel dichtbij spelen. Heel erg gaaf, vooral omdat dit echte dolfijnen waren en niet de kleine huskydolfijnen waarmee ik had gezwommen in Nieuw Zeeland. Na drie dagen surfles heb ik het voor gezien gehouden en heb ik mijn vrije tijd doorgebracht op het strand en aan mijn kleurtje gewerkt.

Verder heb ik een tourtje gedaan naar Nimbin, dit is een hippie plaatsje een uur van Byron Bay. Het eerste dat ik daar gedaan heb was een bezoekje brengen aan het museum. Dit was het minst saaie en het meest gekke museum dat ik ooit gezien heb, iedereen in het museum was stoned. Het hele plaatsje was nogal 'weird' en iedereen op straat was stoned. Misschien als ik een cookie had genomen dat ik Nimbin helemaal geweldig had gevonden? De trip was verder best leuk, we zijn nog naar een regenwoud geweest en hebben wilde koala's gezien.

Mijn weekje vakantie zit er bijna op, morgen vertrek ik richting Surfers Paradise. Mijn visumaanvraag voor Indonesië is de deur uit, nu maar hopen dat ze me het land inlaten. Als alles goed gaat zit ik over een maandje in Bali!

Groeten vanuit het zonnige Byron Bay!

Liefs,
Tjally

• 07 Februari 2004 - 22:34

Tilly En Marloes:

Klinkt echt heel relaxed daar in Byron Bay! We zijn vooral jaloers op het weer daar..Hier regent het zo vaak! Maar toen het even droog was hebben we meteen je tip opgevolgd; we hebben geskydived! Zo gaaf! Heel veel plezier nog aan de Oostkust en we houden je site in de gaten!

• 08 Februari 2004 - 11:23

Marco:

klinkt allemaal weer super tjal, veel plezier in indo, bezoek je site niet zo vaak meer, toch ook spannend een verboden site bezoeken. pas je op voor de griep in indonesie, dus niet de duiven en kippen voeren, eten doe je ze toch niet.
    gr.

• 08 Februari 2004 - 19:09

Judski:

Hi matie,

ben blij te lezen dat jij ook niet overal talent voor hebt. Ik ski namelijk als een beppe, toen ik het eindelijk een beetje onder de knie kreeg gingen we alweer naar huis. Misschien moet ik me maar bij jou voegen en genieten van het leven, want daar zal ik vast wel talent voor hebben. Ben toch elke keer wel weer een beetje jaloers als ik die mooie foto's zie en hoor wat je weer hebt mee gemaakt. Have fun, leef je uit.
    Tot mails.

Dikke tût van Jud

• 10 Februari 2004 - 13:51

Yke:

He zussie, mooi dast het nog steeds naar het sin hest! Met de studie gaat het iets beter, heb nu eindelijk mn eerste studiepunten van het jaar!! Veel plezier nog en zie je in mei wel weer!

Groetjes, Yke

• 11 Februari 2004 - 08:29

Jolanda:

Heeey Reizende tante Roel,

Hier weer even een berichtje vanuit Frentjert!
    wauw wat een foto's en ervaringen! Geniet ervan....en houd op ons op de hoogte! Super!
    Hier in Franeker kun je ook veel prachtige dingen bezichtigen...zoals: Planetarium, Kopmanshus, Sukerlan, Franekerbos, Martenatuin....eigenlijk teveel om op te noemen...maar genoeg reden om snel weer thuis te komen!

Liefs Jolanda

• 11 Februari 2004 - 13:08

Dikke Van Dale:

heb nog nooit van het sukerlan gehoord, veel suiker daar, zoiets als luilekkerland?

• 12 Februari 2004 - 09:43

Janette:

he lieve tjal,

Ontzettend leuk om ook eens foto's te zien van jou en al je belevenissen!
    Vooral de mooie surffoto's!!! Voorzichtig en tot in mei...ik mis je!!

liefs janette

• 12 Februari 2004 - 09:57

Ellen Datema:

hoi tjally,ik hoor van jolanda wel je verhalen...ik hoop dat het je goed gaat daar in verweggistan en we zien elkaar wel in mei,of ben je van plan om nog niet terug te komen voor jolanda haar honymoon?
    nou doei groetjes van Ellen de schoonheidsspecialist.